Sunday 22 March 2015

Pencarian yang tulus

                Awal pagi semalam gua sampai kampung.Balik bercuti setelah sekian lama tak balik.Tak banyak yang berubah...air parit depan rumah masih keladak,pokok kelapa masih menjulang tinggi,ayam masih berkokok dan pak cik jiran sebelah rumah masih lagi kekal sebagai jiran entah sampai bila...malas nak pikir panjang gua masuk rumah tolak pintu bilik dan tidur......                                                                                                  Lewat tengahari gua baru sedar dari tidur.Hari ni gua ada misi ..bukan misiku kuza tapi misi yang penting.Gua ke ruang tamu selak belakang langsir..takde..intai bawah meja ..takde..cari bawah tikar getah pun takde..sedang gua leka mencari terdengar suara dari arah belakang.."kau cari apa tuh!".Gua toleh"eh! bang acan aku cari kau lah"gua bersuara.."kau cari aku bawah tikar getah!kau ingat aku cicak ke hapa!!!"      Acan terus grip kepala aku dan serkup kepala aku dengan sarung kusyen.Gua terhoyong hayang lalu tak sedarkan diri..          

No comments:

Post a Comment